Revolusi Telefon Android (jom intai-intai)

Korang pakai telefon jenis apa ye..?

Sekarang ni dah banyak model telefon yang canggih dipasaran, macam2 jenis dan pilihan, secara umumnya sekarang semua nak pakai smartphone, yang boleh tekan2 di screen je, dh xmahu tekan button lagi..kuno katanya, tapi itulah yg korang pakai sebelum ni, kira korang kuno jugak la dulu...hehehe

Tapi masa dah berubah, zaman dah berlalu, telefon makin canggih, aku pun xnak ketinggalan, oleh itu aku pun ikut pakai smartphone yang agak canggih tapi xde la mahal punya, sekadar nilainya berbaloi dengan penggunaannya..

Aku sambor Sony Ericsson Xperia X8...kenal ke...ni gambornye...cun kan...menawan hati...putih macam tunang aku....putih melepak...hehehehehe



Phone ni xde la hebat mane, murah la katakan, murah la dari smartphone lain tu yg harga lebih dari rm1000, yang ni bawah rm1000, bukan rm999....bawah lagi...bawah mana...bawah tanah...hahaha....

hebatnya setakat hebat dalam kelasnye aje, kelas 3 melur x salah aku...hehehehe...

bestnye aku pilih phone ni sebab fungsi dia yang pelbagai, macam2 dia bleh buat, suruh g kedai beli gula je dia x pandai...hehehe...setakat ni phone ni enjoy dan menghiburkan hatiku ini...dah tentu phone ni aku wat call dan sms kan...selain tu aku leh main game yg terlampau byk dalam internet untuk dimuat turun...freee je derr....layan FB (kena ada wifi internet) amik gambo sana sini, dengar lagu (sound dia mmg masyuk) dan macam2 lagi....

Phone ni pakai OS Android yang semakin terkenal skrg ni...akunye Android 2.1 (Eclair) dah diupdate dari Andriod 1.6 (Donut), bila leh update ke Froyo atau Gingerbread...Android ni sama mcm window xp, vista yg install kat pc tu...cuma yang ni untuk telefon, mmg telefon tu pun dh macam PC, mcm aku ckp tadi...pe2 je leh buat, nak edit gambar pun boleh, edit lagu pun boleh, ehhh...macam2 lah...kalau dulu pakai symbian bapak bosan gler...

Banyak Games dan Application aku download dari Android Market...kebanyakannya free je, free pun dah best apatah lagi yang kena bayar, yang bayar2 ni semua game2 popular macam fifa2010, need for speed, worm, the sim, bayar pun xde la mahal, mcm beli cd game cetak rompak je, satu game dalam US$2.99, lebih kurang RM10 je...

tapi aku download yang mmg dh free...ok je...setakat ni game worm dan fifa10 dh berada dalam phone aku....hahahahaha

ok itu je, maybe next post aku nak cerita pasal android ni lagi....

0 Komentar:

Post a Comment

Iklan Promosi Menarik Terkini...

JaiJaiBiz. Powered by Blogger.

Followers


ShoutMix chat widget